- przez Majka Kunicka
Opakowania, które są kierowane do konsumentów stają się doskonałym przekaźnikiem reklamy. Dzieje się tak dzięki zastosowaniu specjalnych technik, które powodują, że opakowanie staje się nietuzinkowe. To właśnie dzięki współczesnym metodom produkcyjnym można z opakowania uczynić element niepowtarzalny, dekoracyjny. W taki sposób przedstawia się opakowanie kaszerowane. Jest to specjalny rodzaj opakowań, które zostały okraszone wysokiej jakości nadrukiem. Ponieważ druk zostaje nienaniesiony na inny arkusz, a dopiero potem naklejony na opakowanie, zyskuje ono na swojej stabilności. Wpływa to na jego wytrzymałość, a przy okazji tekturowe opakowanie staje się wyjątkowym obiektem estetycznym. Proces kaszerowania można łączyć z innymi w celu osiągania pożądanych efektów. Tak więc może występować w parze z lakierowaniem, foliowaniem lub innymi technikami, które dadzą optymalne rozwiązania. Opakowania kaszerowane są doskonałym materiałem marketingowym, które pozwalają na utożsamianie opakowania z danym produktem. Taka identyfikacja sprzyja reklamie konkretnego wyrobu. Przekłada się to na wybory klientów, którzy kierują się w stronę opakowań przyciągających ich wzrok. Na opakowaniu może znajdować się logo, nazwa produktu oraz różne informacje, które zazwyczaj występują na etykiecie.
Opakowania kaszerowane – nowoczesny wymiar estetyki
Wysoka jakość druku offsetowego wykorzystywanego w procesie kaszerowania wpływa na wizualną wartość opakowań. Dzięki nowoczesnym maszynom można uzyskać nieszablonowe efekty. Dlatego kaszerowanie nazywane jest też uszlachetnianiem danego arkusza, ponieważ zyskuje on waloru estetycznego i dekoracyjnego. Tak wykonane opakowanie tekturowe jest rodzajem dekoracji produktu. W swojej działalności wykorzystujemy proces kaszerowania jako metodę, która pozwala na realizację kreatywnych projektów, które wyróżniają się spośród innych. Dzięki kaszerowaniu opakowanie staje się trwalsze i przykuwa wzrok potencjalnych klientów. Zyskuje parametry, które są pożądane z marketingowego punktu widzenia.