- przez Majka Kunicka
Udział w targach branżowych jest bardzo ważny dla każdego przedsiębiorcy. To prosty sposób na dotarcie do potencjalnych klientów i wypromowanie zarówno produktów jak i samej marki. Żeby jednak zaistnieć na targach, ważna jest odpowiednia zabudowa stoiska targowego: taka, która zachęci odwiedzających do zapoznania się z prezentowaną ofertą.
Rodzaje zabudowy stoisk
Zabudowa stoisk targowych powinna być solidna, oryginalna i ciekawa tak, by każdy chciał przystanąć i dowiedzieć się więcej na temat firmy oraz jej produktów. Efekt pierwszego wrażenia działa zawsze i już na starcie daje przewagę nad konkurencją.
Jednak oprócz nieszablonowego wyglądu stoiska warto wziąć pod uwagę również bardziej przyziemną kwestią, a mianowicie rodzaj samej zabudowy. Od niej zależy powierzchnia, którą wykorzystamy na prezentowanie firmy i jej produktów. Wyróżniamy cztery rodzaje stoisk:
– rzędowe – zwane także liniowymi; ten typ pozwala na ekspozycję oraz zaprezentowanie oferty firmy wzdłuż jednej ściany,
– narożne – pozostawia otwarte dla odwiedzających dwie sąsiadujące ze sobą ściany,
– półwyspowe – zwane również czołowymi; ten rodzaj umożliwia zaprezentowanie oferty na trzech ścianach stoiska,
– wyspowe – umożliwiają wykorzystanie wszystkich czterech ścian stoiska.
Elementy dodatkowe
Na zabudowę stoisk targowych wpływają również inne elementy, które zawsze należy uwzględnić podczas planowania, a następnie projektowania stanowiska na targi. Są to: miejsce (hala, plener oraz lokalizacja względem innych stoisk), powierzchnia zabudowy (wielkość znacząco wpływa na koncepcję, gdyż stoisko musi łączyć estetykę z funkcjonalnością) oraz sam charakter stanowiska.